sobota, 8 grudnia 2012

Papka cynamonowo-miodowa na trądzik

Potrzebne składniki
-1 łyżeczka cynamonu
-2 łyżeczki miodu
-1 łyżka wody (*jeżeli używasz miodu w płynnej postaci jest ona zbędna)
Przepis
Do małej miseczki wsypujemy cynamon, dodajemy miód i wodę*. Całość mieszamy aż do uzyskania brązowej mazi.
Sposób użycia
Niewielką ilość nakładamy w miejsca zmian trądzikowych i pozostawiamy na 5-10 min. po czym zmywamy chłodną wodą.
Pozostałą część papki możemy przełożyć do jakiegoś pojemniczka z zamknięciem, np. po kremie, lub do małego słoika.
Nie stosujemy częściej niż 3 razy w tygodniu.
Działanie
Widoczne już po pierwszym użyciu- trądzik stopniowo znika a cera jest mniej tłusta.
Uwagi
Nie radzę rozprowadzać mazi po całej twarzy, bo może popiec. Dzieje się tak dlatego, że cynamon jak pewnie wiecie, ma właściwości rozgrzewające. Może też powodować reakcje alergiczne więc mazi używamy tylko wtedy, kiedy mamy pewność, że nie jesteśmy na niego uczuleni.
Moja przygoda z produktem
Za pierwszym razem popełniłam błąd rozprowadzając maź po całej twarzy. Zaczęło się niewinnie lekkim pieczeniem na policzkach. Potem nie czułam nic. Po 10 minutach, podczas zmywania, moja twarz była cała czerwona, a uczucie było podobne do tego, gdy latem spalimy sobie w słońcu buzię do czerwoności. Zrobiłam sobie zimny okład i po mniej więcej pół godzinie przeszło mi. Była to tylko i wyłącznie moja wina, a nie produktu. ;) Następnego ranka pierwszą rzeczą jaką zauważyłam było to, że moja twarz nie jest tak tłusta jak zawsze. Trądzik jest również mniej widoczny, drobne rany zaczynają się goić. Za drugim razem efekt był podobny. Znalazłam ten przepis w sieci i jestem z niego bardzo zadowolona. Stosuję go 2 razy w tygodniu i jest coraz lepiej. :)

3 komentarze:

  1. Świetny blog, fajne przepisy, tylko szkoda, że nie da się dodać do obserwowanych :( zapraszam do mnie http://tested-cosmetics.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz temu zaradzę! Dziękuję, Twój również. :)

      Usuń
  2. Właśnie takiego bloga potrzebuje :D
    Dodawaj notki, jakieś inne sposoby, bardzo mnie to interesuje, bo jak każda z nas mam problemy z cerą.
    http://sheeranatorforever.blogspot.com/ Zapraszam do mnie.
    Pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń